Stoov verwarmt mensen in kille tijden

De draadloze warmtekussens en -dekens van Stoov werken met infraroodtechnologie waardoor je direct warmte krijgt op een comfortabele en energiezuinige manier. “Omdat we ook outdoor producten verkopen, ligt het bij ons in de zomer zeker niet stil”, vertelt ondernemer Teun Leijsen. “Maar de echte piek is in het najaar. De oorsprong van onze producten ligt op horecaterrassen, want mensen willen lekker warm buitenzitten. We zijn nu veel in en om het huis, en zeker als het overdag lekker warm is maar ’s avonds snel afkoelt, kun je met een Stoov kussen langer buitenzitten.”

Mensen zélf verwarmen

“Onze producten worden gemaakt van zoveel mogelijk gerecyclede materialen en gaan lang mee. Duurzaamheid is de basis, want warme lucht verdwijnt, maar met een Stoov warmtekussen verwarm je mensen zélf. Heb je het koud, dan trek je eerst een trui aan. Is dat niet genoeg, dan ga je op of tegen een kussen of warmtedeken zitten. Is dat nog niet voldoende, dan zet je de verwarming aan. Of als je op kantoor zit, kan de verwarming een paar graden lager en als jij het koud hebt, verwarm je jezelf bij met een warmtekussen.”

Investering van het Energiefonds

“In 2016/17 richtten we ons op de verduurzaming van de horeca. Vandaaruit leerden mensen ons kennen en wilden ze voor thuis ook onze producten hebben”, zegt Teun. De verkoop aan consumenten in Nederland en Duitsland loopt met name via internet. “Het Energiefonds Utrecht heeft in ons bedrijf geïnvesteerd en is medeaandeelhouder. In een vroeg stadium heeft het Energiefonds geholpen met de ontwikkeling van ons product en vervolgens met de opschaling ervan.”

Doorpakken in coronatijd

“Middenin de coronatijd zijn we hard op weg om € 1.2 miljoen op te halen. Samen met de aandeelhouders hebben we € 4,5 ton geïnvesteerd en er loopt een crowdfunding via oneplanetcrowd.com, die inmiddels op bijna 8 ton staat. Het geld is bedoeld voor groei en voorraad; we hebben het team flink uitgebreid en sinds we aan consumenten leveren zijn de artikelen vaak uitverkocht. Als de voorraad op peil is, kunnen we dit najaar de piek goed aan. Wij lijken tot nu toe niet te lijden onder de crisis en online verkopen doen het goed. Het is misschien makkelijk praten omdat het bij ons goed gaat, maar dit is wel een tijd om door te pakken. Met de focus op details kan je het verschil maken, er is nu ruimte om ook op een leuke manier met je business bezig zijn door eindelijk dat project op te pakken dat je al te lang hebt uitgesteld.”

Teun Leijsen Directeur Stoov

“Stoov lijkt tot nu toe niet te lijden onder de crisis en online verkopen doen het goed.”

Vergelijkbare projecten